Saturday, April 2, 2011

Aku Lawak, Aku Mahu Tergelak

Kite ni islam atas name jerk ke? ish ish ish..
kite ngaku yg kite ni islam kan?,
Marah betul kite time org cakap kite bukan org islam,
Melenting sakan! Mmglah, ada ke patut drg kata kite org kafir?
Xpatut2x..


Tp, dah sempurnakah solat kite?
dah sempurnakah aurat kite?
Dah sempurnakah iktilah kite?
sudah tertaut ke hati ini dengan Allah?
huih! pening.. Mmg islam atas name jerk..


Aku lawak, aku mahu tergelak..
tgk org2 yg mengaku islam dan beriman,
sanggup menghabiskan masa membaca komek 2 jam,
berbanding menghabiskan masa cume 2 minit utk membaca Al-quran.


Aku lawak, aku mahu tergelak,
melihat org yg kata dah mengucap kalimah shahadah,
merelakan diri menonton tv 1-2 jam,
tp, x boleh meluangkan masa menonton berita umat palestine.


Aku lawak, aku mahu tergelak,
tgk gelagat org yg mengaku islam.
sanggup mendisiplinkan diri utk bgn tgh malam utk tonton perlawanan bola sepak,
tp xmampu utk berdisiplin utk solat tahajud.


Marah sungguh kite bile masjid2 dan surau2 dirosakkan atau diruntuhkan,
confirm hebah abes kt akhbar nak kata yg kesucian umat islam dh dicemar,
kite mencaruh sungguh kt sape yg wat kt masjid mcm tu.
tp, cume tgk berape ramai jerk yg mengimarahkan solat kt masjid?
satu saf pun  kadang2 x sampai kan..
tu ke namenye islam..


Serius! byk lagi gelagat org yg mengaku islam tp tidak berperangai spt org islam pun..
aku lawak.. aku mahu tergelak melihat mereka..
dimanakah mereka meletakkah 'izzah' pada islam itu..
sudah lari jauhkah kite dari landasan yg betul?
kemapa masih ikut jejak langkah kafirun kalo kite kata kite islam!
~itulah perihal yg berlaku, andai syaitan itu dijadikan tuhan~

No comments: