Tuesday, April 12, 2011

Aiyuha Syabab (Wahai Pemuda) - Part 2

PEMUDA TENTERA ALLAH


Aiyuha Syabab, fahamilah yg ketika ini tentera kafirun juga sedang "bekerja". Mereka tidak akan berhenti selagi mana masih terdapat walaupun secebis jasad org islam diatas muka bumi ini. Lantaran itu, apakah yg harus kite lakukan? Sudah kalahkah kite, sebelum kite mencube utk melangkah! Ayuh bekerja!

"Dan perangilah mereka itu sampai tidak ada lagi fitnah dan agama hanya bagi Allah semata-mata." 
(2:193)

Sesungguhnya Allah telah memuliakan kite dengan menamakan kite sebagai angkatanNya. Justeru yakinlah bahawa yg haq itu akan menag jua akhirnya. Dan bekerjalah ke arah kemenangan itu dengan segenap kekuatan kite. Aspek utama yg memangkin ke arah tercetusnya semangat dan kekuatan itu adalah IMAN. Dengan adanya iman, maka akan terhasilnya PERPADUAN yg lahir dari ukhuwah yg mentap dalam menjalankan kerja secara amal jam'ie. Dengan tercapainya perpaduan, maka nantikanlah saat KEMENANGAN yg gemilang itu. Seandainya salah satu dari rantaian ini tiada, justeru kemenangan itu tidak akan muncul. Tidak hairanlah, hingga saat ini, kemenangan islam masih tidak menjelma lantaran sikap umat islam itu sendiri yg bercerai-berai, hatta berlaku pergaduh antara satu sama lain sehinggakan melibatkan pertumpahan darah diatas bumi negara islam sendiri.

Sehingga ke saat ini, kite masih menantikan ketibaan seorang penyelamat dunia yg membawa ubat utk merawat system dunia sekarang ini yg kian parah. Ayuhlah pemuda! Tunaikanlah tanggungjawab dakwah. Bangkitlah dan syiarkanlah risalah Allah hingga ke seluruh alam.

Tujuan kita

Atas tujuan utk membebaskan perhambahan manusia kepada makhluk lain, kepada perhambaan kepada Allah, perkara yg perlu kite cita2kan ialah utk mencapai ustaziyatul alam (UA). Pada saati ini, risalah Allah akan meresap keseluruh pelusuk bumi dan sehingga tertunduklah setiap makhluk yg angkuh kepada seruan yg satu itu. Dan bergembiralah org2 mukmin atas kemenagan itu dengan kehendak dan pertolongan Allah. UA tidak akan terbentu tanpa adanya Empayar Islam (EI). EI tidak akan terbentuk tanpa adanya Daulah Islam (DI). DI tidak akan terbentuk tanpa adanya Kerajaan Islam (KI). KI tidak akan terbentuk tanpa adanya Masyarakat Muslim (MM). MM tidak akanterbentuk tanpa adanya Baitul Muslim (BM). Dan BM tidak akan terbentuk tanpa adanya Individu Muslim (IM). Justeru individu Muslim yg mantop perlu diwujudkan dahulu kerana IM lah yg akan menjadi tunjang dalam perjuangan. Ayuh pemuda kite jadi IM.

Singkirkan kelemahan
1) wahai pemuda, kite bukanlah lemah sebenarnya. Kite bukannya kaum yg sentiase mengalah dan ditindas sekali pun oleh dunia. Kerana sebenarnya, cume kite jerk yg tidak sedar yg kite adalah singa yg bertaring.
2)Sistem islam adalah sistem yg terbaik dimana sistem islam tidak pernah sedikit pun memisahkan agama dalam aspek kehidupan seperti politik, ketenteraan, kehakiman dan dll. Yes! sistem islam bukanlah seperti ape yg ditunjukkan oleh negara2 yg mengaku islam sekarang seperti Malaysia contohnya. Islam itu adalah syumul. Bukan terletak di tikar sejadah semata.
3)Org islam tidak mundur, malas dan bodoh. Kerana dulu org islamlah yg sebenarnya yg menjadi pencetus kemajuan sehingga terjadinya zaman Renaissance dimana ketika itu eropah telah mencetuk segala keilmuan islam. Justeru, dimanakah silapnya? Bangkitlah pemuda! sedarlah demi umat..
4) Org islam adalah pendita dimalam hari dan satria disiangnya
5) Lepaskanlah fahaman jahiliahdari fikiran, kerana dengan fahaman itulah kite jadi mundur. Sbb kite islam luaran, tp dalaman sebenarnya kafir. Dengan itu, mana mungkin kite akan menjadi IM selagi kite tidak membersihkan diri dari kejahiliyahan
6)perjuangan kite sama ada menang atau syahid


No comments: