Tuesday, February 15, 2011

Aku MerinduiMu!



Aku merinduiMu ya Rosulullah!
Segenap jiwa dan ragaku,
Biar sekalipun wajahMu tidak pernah aku lihat,
Biar pun kite tidak pernah bersua,
Biar orang akan kata ini cinta gila,
Namun aku akan tetap merinduiMu.
Aku relakan air mata ini mengalir utkMu.

Ya Rosulullah,
KehadiranMu membawa rahmat ke seluruh alam,
Engkau menjadi pelita dalam kegelapan,
Menyuluh kehidupan manusia ke arah jalan tuhanMu,
Agar manusia terselamat dlam perjalanannya,
Dari khurafat dan maksiat yg membuat mereka sesat.

Aku merinduiMu ya Rosulullah!
Memang Engkau layak meraih cinta umatMu,
Sebagai mana cintaMu terhadap umatMu,
Engkau sanggup tanggung derita saat kematianMu,
Demi umatMu yg Engkau cintai,
Sungguh istimewa cintaMu, layananMu terhadap umatMu,

Sungguh diri ini rase amat malu ya Rosulullah,
Aku tidak mampu membalas cintaMu,
Betapaku tahu betapa besarnya pengorbananMu,
Betapa peritnya kehidupanMu,
Betapa mulianya tugasMu,
Namun diri ini masih lagi kaku.

Aku ingin sekali mengikuti jejak lagkahMu,
Tidak ingin nanti aku digelar munafiq,
Seperti Abdullah bin Ubai,
Yang gagal dalam mencintaiMu.
Tidak juga seperti Abu Talib,
Yang gagal dalam melaksanakan sunnahMu.

UntukMu ya Rosulullah,
Jauh dari sudut hati ini berjanji,
Akan terus dan terus bermujahadah,
Dalam meneruskan jejak perjuanganMu.

Ya Rosulullah!
SyafaatMu ku damba,
Supaya akhirnya nanti,
Kite mampu bersua,
Di syurga Abadi.
Aku merinduiMu ya Rosulullah!



No comments: