Monday, May 9, 2011

Hadiah Buat Si Dia

SELAMAT HARI IBU


Bonda,
Hari ini aku ukirkan sebuah warkah,
Madah perindu sebagai hadiah buatmu,
Tanda kasih, tanda cinta dari ku,
Buat bonda yg aku ingati selalu,

Bonda,
Hari ini, hari istimewa buatmu,
Hari ini, dunia meraikanmu,
Hari ini, dunia menyanjung pengorbananmu,
Sebagai tanda penghormatan buatmu,

Bonda,
Quran merakam cerita tentangmu,
yang mengajarkan aku utk menghargaimu,
kerna dikau, aku lahir di dunia,
kerna dikau, aku jadi insan berguna,
kerna dikau, aku belajar erti kehidupan,
kerna dikau, aku kenal islam.

Bonda
Maafkan aku,
Andai dulu aku selalu menyusahkanmu,
Maafkan aku,
Andai dulu aku sentiasa menguji kesabaranmu,
Maafkan aku,
Andai dulu aku pernah melukakan qalbumu,

Tidak mampu aku rasakan,
Saat letihnya dikau mendidikku,
Saat aku mulai bertatih,
Bonda sentiasa disamping aku,
Melayan kerenahku,
Mengajarkan aku untuk terus melangkah,
Menerjah kehidupan.

Tidak dapat ku ungkapkan,
rase bahagianya mendapat bonda seperti kamu,
Dikau membelaiku dgn kasih dn sayang,
Dikau semaikan aku dgn benih islam,
Yg kini semakin membesar menjadi sepohon pokok.

Ya Allah, kasihilah bondaku,
Seperti mana dia telah mengasihiku,
Kurniakanlah kejayaan pada cinta dan kasih ini ya Allah,
Agar akhir nanti kami mampu bertemu kembali,
Menanti di syurgaMu.

Aku teramat merinduimu bonda!

No comments: