Monday, February 21, 2011

Sanah Helwah Bonda~


Salam kasih, salam perindu buat bondaku,
Ingin sekali ku ukirkan sebuah syair,
Lalu ku dendangkannya sebagai lagu dihadapanmu,
Lagu kasih perindu dari anakandamu.

Sedarkah aku,
Waktu dulu aku pernah menjadi parasite padamu,
Selama hampir Sembilan tahun,
Dikau terpakse memberatkan langkahmu,
Mengorbankan waktu tidurmu,
Ligat pada fikiranmu,
Demi kesejahteraan aku.

Adakah aku mengetahui?
Saat peritnya melahirkan diriku,
Tatkala maut cume diurat lahirnya.
Dikau bekorban demi aku.

Tidak mampu aku rasakan,
Saat letihnya mendidikku,
Saat kau mulai bertatih,
Namun dikau tetap bersama aku,
Melayan kerenahku.


Tidak dapat ku ungkapkan,
rase bahagianya mendapat bonda seperti kamu,
Dikau membelaiku dgn kasih dn sayang,
Dikau semaikan aku dgn benih islam,
Yg kini semakin membesar menjadi sepohon pokok.

Ya Allah, kasihilah bondaku,
Seperti mana dia telah mengasihiku,
Kurniakanlah kejayaan pada cinta dan kasih ini ya Allah,
Agar akhir nanti kami mampu bertemu kembali,
Menanti di syurgaMu.

Aku teramat merinduimu bonda!

No comments: